Е-лікарняний: у ФССУ пояснили, що робити, коли створюються різні медичні висновки
У фонді соціального страхування України пояснили в яких випадках відбувається скорочення періоду непрацездатності. Є три найчастіші причини скорочення цього періоду.

Поки українці переходили зі звичайних лікарняних на е-лікарняні його механізми постійно удосконалювалися. Тепер система здатна вирахувати безліч нюансів і окремих випадків. Зокрема, коли одній застрахованій особі створюються різні медичні висновки, періоди непрацездатності в яких перетинаються.
Про це розповіли у фонді соціального страхування України.
Період непрацездатності працівника визначається в медичному висновку та відображається в е-лікарняному. Бувають випадки, коли до електронної системи охорони здоров’я надходить інший медичний висновок, і періоди непрацездатності перетинаються. У такому випадку тривалість першого е-лікарняного може бути скорочена.

Є три найчастіші причини скорочення періоду непрацездатності:
1 Коли новий медвисновок створено в межах одного випадку непрацездатності.У такому випадку на підставі нового медичного висновку створюється продовжений е-лікарняний. Якщо періоди перетинаються, первинний е-лікарняний переривається на даті, що передує створенню наступного лікарняного.
2 Коли новий медвисновок не пов’язаний із попереднім, але засвідчує непрацездатність в межах тієї ж категорії.Це випадок дуже схожий на перший, однак замість подовженого лікарняного сформується первинний, з іншого страхового випадку. Це можу відбуватися в разі отримання травми у період лікування застуди.

3 Коли новий медичний висновок засвідчує початок іншого страхового випадку з іншої категорії причин непрацездатності.Якщо під час перебування на лікарняному, наприклад по самоізоляції від COVID-19, працівнику відкриють лікарняний у зв’язку з хворобою, то такий лікарняний буде скорочено.