В Україні з’явиться “школа супергероїв” за 65 млн гривень: у МОН розкрили подробиці – 24 Новини

В Україні з’явиться “школа супергероїв” за 65 млн гривень: у МОН розкрили подробиці

У планах відкрити її вже в новому навчальному році (2021-2022).

У березні цього року Міністерство освіти озвучило масштабну ініціативу – створити в Україні “школу супергероїв”. Попри таку яскраву назву, установа повинна буде виконувати нелегку справу – навчати “складних” дітей, які вимушені тривалий час перебувати у лікарнях.

З моменту озвучення такої ініціативи пройшло вже три місяці. Тому редакція APnews вирішила дізнатись, на якому етапі наразі перебуває розробка “школи супергероїв”, якою вона буде та що буде з тими умовними “школами”, які наразі вже існують при лікарнях.

На всі наші питання ексклюзивно відповів виконуючий обов’язки керівника експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти при МОН Віктор Сальков.

“Школа-супергероїв” – це умовна назва

Так, у МОН наголосили, що основною причиною створення такої школи є розуміння особливості підходу до освіти дітей, які тривалий час лікуються у медустановах.

“У нас виникла ідея створити окремий пул вчителів, які могли б працювати з доволі складними дітьми, які фактично перебувають в зоні ризику, на межі життя та смерті.

Освіта таких дітей і вимоги до тих вчителів, які її надають, мають бути надособливими, надвідповідальними за умови як психологічного клімату самого педагога, так і створення цим же педагогом психологічного клімату для цих дітей”, – розповів Сальков.

Структура школи – це “секретаріат” та спеціалізовані центри

Віктор Сальков розповів, що “школа супергероїв” буде не одна. Фактично вона буде складатись із так званого “секретаріату”, тобто центрального офісу, звідки будуть керувати спеціалізованими центрами. Їх планують створити близько 30.

“Принцип роботи такої установи полягає в тому, що буде центральний логістичний центр, ми назвали його умовно “секретаріат” з невеликою кількістю людей: кадри, управляючі, фінансисти, IT-складова. І так звані освітні центри, які діятимуть на території близько 30 лікарень. Наймає всіх на роботу Київ – за конкурсом. Тобто регіональних кадрів, бухгалтерії немає – це для оптимізації.

Буде керівник на території освітнього центру, так званий менеджер – для координації з місцевими лікарями, з іншими школами, відбору кадрів, проведення тестування цих кадрів. Ну і для забезпечення логістичної складової не лише із закладами охорони здоров’я, а й з тими закладами освіти, де ті діти зараховані” – розповів пацівник МОН.

Створення такої школи – необхідність, бо система, яка є наразі – фактично не працює

Наразі система навчання дітей у лікарнях організована наступним чином: найближча школа до закладу охорони здоров’я у певний спосіб організовувала навчання дітей – вчителі у переважно вечірній час ходили до лікарень і надавали освітні послуги.

Проте у МОН наголошують – якість таких освітніх послуг оцінити неможливо. Крім того, вчителі не були вмотивовані займатись цим у фактично свій вільний час. Тому така система наразі не працює і діти залишаються поза освітою.

“Коли ми робили розрахунки, ми зіштовхнулись із проблемою, що неможливо порахувати дітей, які потребують такого формату навчання. Відсутня будь-яка система звітності. Тобто цими дітьми ніхто й ніколи не займався.

Завдання освітніх центрів та секретаріату в даному випадку якраз полягає в налагодженні статистичних даних – щоб порахувати дітей, час, скільки вони перебувають у лікарні, якість освіти, яку дитина отримує. І тут мова йде не тільки про дітей шкільного віку, а й про дошкільнят, які також потребують набуття компетенції, навичок тощо”, – розповів Сальков.

Як буде організовано навчання та яких дітей воно стосуватиметься?

Задля вирішення цього питання МОН вводить новий термін – довготривале лікування. Мається на увазі лікування, яке триватиме більше, ніж два тижні.

“Ми розуміємо, що коли дитина пропадає на тиждень-на два в лікарню – це не є для освітнього процесу перервою, все пропущене дитина потім зможе надолужити в школі. Натомість коли мова йде про термін більше ніж два тижні, то це вже прогалина”, – пояснив співрозмовник.

Розповів, що задача менеджера медцентру й буде полягати в тому, щоб співпрацювати з закладом освіти та лікарнею, визначати термін перебування дитини на лікуванні, зріз знань, якою володіє дитина та організовувати для неї якісний освітній процес.

“Є, наприклад, у наркологічних центрах постійні пацієнти. Є центри ВІЛ-СНІДУ, туберкульозу, опікові, психологічні тощо. Є діти на гемодіалізі (один з методів позаниркового очищення крові – ред.), а це взагалі специфічна штука. Такі діти проходять тиждень гемодіалізу, потім на тиждень повертаються додому. А потім знов на тиждень до лікарні і так далі. І нам також треба буде підхватити цих дітей”, – наголосив Віктор Сальков.

З’явитись “школа-супергероїв” може вже з наступного навчального року

Створення такої установи в Україні наразі підтримують у Офісі президента, депутатський корпус та Кабмін. Проте Мінфін виступає проти. Але у МОН сподіваються, що в уряді буде прийняте колегіальне рішення по створенню “школи”.

Перспективи ухвалення такого рішення, пояснюють, полягають у бюрократичних процедурах. На це піде приблизно місяць.

“Тобто постанова може набрати чинності десь до кінця липня, а там почнеться процедура запуску – конкурс на керівника тощо. Ми розраховуємо, що ці процеси швидко запустяться. Фактично на 2021-2022 навчальний рік, маючи підтримку МОЗ, ми зможемо її запровадити. Принаймні, у нас є такі плани”, – розповів Сальков.

Для запуску потрібні 65 мільйонів, далі – більше

Ну і останнє питання – фінансування такої ініціативи. За розрахунками МОН, на 2021 рік для запуску установи необхідно буде виділити з бюджету 65 млн гривень.

При цьому велика частка закладається на матеріально-технічну складову – сервера, дані, статистична звітність, тобто запуск системи.

“Кадри ми будемо набирати поступово. В майбутньому коштів треба буде більше. На 2022-2023 рік, в середньому, сума сягає 160 млн гривень”, – сказав в.о. керівника експертної групи.

Та пояснив, що надалі фонд заробітної плати буде найбільшим. Розраховують, що у штаті будуть працювати близько 230-250 людей – хтось на ставці, хтось на погодинній оплаті.

“Ми не маємо права платити цим людям по 3000 грн, вони просто не підуть за такі гроші. Нам потрібні вчителі, які не викладають філософію освіти минулого. Тут навіть мова не йде про окремі предмети: географія, біологія чи математика. Нам потрібні вчителі, які володіють низкою компетентностей – предметними, психологічними та виховними теж”, – резюмував Віктор Сальков.


ВІД MY.UA


ВІД LUCKYADS


ВІД OBLIVKI

Від Smi.biz


You may also like...

Мы в соц. сетях