Медведчук шантажує Зеленського дизпаливом – 24 Новини

Медведчук шантажує Зеленського дизпаливом

Швейцарський трейдер Proton Energy Group SA має намір припинити відвантаження дизельного палива українським споживачам – така новина з’явилася в українських ЗМІ 15 березня. Мова йде про розрив контрактів на постачання до 1,7 млн тонн дизельного палива виробництва «Роснефти». Це близько 23% українського ринку.

З огляду на історію виходу Proton Energy на український ринок, даний факт можна назвати спробою відповідного ходу на санкції щодо телеканалів, які контролюються Віктором Медведчуком. Час обрано вдало – сезонний пік споживання палива. З іншого боку, можлива криза на ринку знову актуалізує питання забезпечення паливної безпеки країни.

Чому це проблема

Україна залежить від імпорту моторного палива, оскільки власні виробничі потужності не покривають навіть 50% від потреб. Основні джерела постачання (виробники, а не місце реєстрації посередника) – Білорусь, РФ, Литва, Румунія і Польща. При цьому на перших двох доводиться від 65 до 80% обсягів імпорту, в залежності від виду нафтопродуктів.

Станом на 2020 рік структура ринку споживання дизпалива в Україні – 7,39 млн т. З цього обсягу:

  • в Україні виготовлено 1,129 млн т (здебільшого на заводі «Укртатнафта»). Це 15,3% ринку;
  • імпорт з Росії 2,616 млн т або 35,4%. З цієї кількості 1,7 млн тонн забезпечено постачанням Proton Energy;
  • білоруські постачання 2,22 млн т або 30% ринку;
  • Литва (завод Орлен в Мажейкає) 621 тис тонн або 8,3% від ринку;
  • на всіх інших (морські постачання включно) припадає менше як 15%.

Варто відзначити, що споживання дизельного палива у 2020 році зросло завдяки досить масштабному дорожньому (і не тільки) будівництву. Великовантажні автомобілі, асфальтоукладальники й інша техніка працюють саме на «солярці».

При цьому є сезонні піки споживання: з березня по травень та з липня по кінець вересня. У цей час зростає попит на паливо з боку аграріїв. Саме на цей період – сезонного зростання споживання – доводиться анонсоване Proton Energy припинення постачання російського палива. З ринку зникає 23% обсягів пропозиції. Такий дефіцит може призвести до зростання цін, що відразу позначиться на сільгоспвиробниках й вдарить по сакральній для Зеленського програмі «Велике будівництво».

Теоретично, держава може підстрахуватися з інших напрямків. Або використовувати запаси державного резерву. В реальності не все так просто. У основних постачальників є свої проблеми, а держрезерву палива в Україні немає. Тобто не існує.


ВІД MY.UA


ВІД LUCKYADS


ВІД OBLIVKI

Від Smi.biz


You may also like...

Мы в соц. сетях